Undervisningen

Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elev. Hver elev har særlige behov og sin egen læringsstil. Det betyder, at de fleste elever følger deres eget program og kommer fremad i deres eget tempo.

Vi har også holdundervisning. På den måde veksler skoledagen mellem individuelle opgaver og fælles undervisning.

Der er stor forskel på vores elever. Alle har noget, de er gode til, og alle har noget, de har svært ved. Alle får succesoplevelser og alle bliver nødt til at forsøge at lære det, der er svært.

På Den Interne Skole vil du opdage, er der er stor fokus på en arbejdsom skoledag. Der lægges vægt på en faglig stærk profil, hvor der kræves koncentration og udholdenhed.

Der findes ingen lette genveje. Dette gælder særligt for børn og unge med indlæringsvanskeligheder. Derfor skal nogle af vores elever arbejde hårdt for at opnå fremgang. Dette er ikke en ulempe i sig selv. At lære at en stærk arbejdsdisciplin er nødvendigt, er en fordel senere hen i livet. Mange af vores elever får den erfaring, at hvis bare du gør en ekstra indsats, skal det nok lykkes. Det er ikke den værste erfaring, man kan få med fra sin skoletid.