Socialøkonomisk virksomhed

Behandlings- og Specialskolen Magleby er en socialøkonomisk virksomhed.

Behandlings- og Specialskolen Magleby drives af Fonden for Behandlings- og Specialskolen Magleby. Af vedtægterne fremgår det, at fonden ikke udbetaler et evt. driftsoverskud og at fonden har et almennyttigt formål.

I bestyrelsen for Fonden for Behandlings- og Specialskolen Magleby sidder fem personer, der har ansvaret for Behandlings- og Specialskolen Magleby og som ansætter ledelsen.

At være socialøkonomisk virksomhed betyder, at virksomheden har et socialt formål og at et evt. overskud skal geninvesteres i virksomheden. Intet overskud fordeles til privatpersoner.

Betegnelsen socialøkonomisk er en form for varemærke, der viser at Behandlings- og Specialskolen Magleby tager et stort socialt ansvar og bidrager til at løse sociale opgaver i samfundet.

Samtidig er det en garanti for, at der ikke genereres profit.

Behandlings- og Specialskolen Magleby er en privat drevet virksomhed, der har et tæt samarbejde med offentlige instanser og myndigheder.

Behandlings- og Specialskolen Magleby